A Customer Fairytale
Wil je een toestroom van klanten die niet alleen bij je kopen, maar ook terugkeren voor meer en ambassadeurs worden?
Er was eens... een klant
Een klant die méér wil zijn dan zomaar ‘klant’.
Die niet een onopvallend gezicht in de massa wil zijn, maar ergens deel van uit wil maken.
Die niet slechts een getal wil zijn in een omzetdoel, niet teruggebracht wil worden tot data, maar iemand wil zijn die meetelt.
Niet als passant, maar als personage in jouw verhaal,
waardoor de magie levend blijft.
Waarvoor ben je ondernemer geworden?
We hebben allemaal dromen en verlangens, maar het is niet de situatie waar je naartoe werkt die vervulling geeft.
Het zijn de kansen die erdoor ontstaan.
Veel ondernemers spelen om te verkopen nog in op pijn. Een klassieke marketingtechniek die mensen op een probleem aanspreekt, zodat ze niet meer om de oplossing heenkunnen.
Maar wanneer het vooral gaat om wat iemand wil bereiken, vraagt dat om een andere benadering.
Dan wil je laten zien wat er mogelijk is.
Je bent er om een visie te delen.
Door iemand mee te nemen in je verhaal, maak je als online ondernemer het verschil.
Maak van je klantreis een ervaring die aanvoelt als een sprookje.
✔ Storytelling als kracht voor je boodschap tijdens elke fase van je klantreis.
✔ Laat alle contactmomenten samenvallen tot een verhaal dat verbindt.
✔ Inclusief voorbeelden en templates die je direct naar jouw situatie vertaalt.
✔ Versterk het vertrouwen met dezelfde stijl tijdens ieder opvolgend contact.
✔ Maak van je klanten ambassadeurs van je visie zodat jij kunt focussen op je aanbod.
Wil je zichtbaar zijn of mensen echt bereiken?
De route die klanten afleggen is veel meer dan een patroon dat je kunt tracken met data. Het is een verhaal.
Een beleving, die begint bij een eerste kennismaking en zich ontvouwt in ieder contactmoment dat volgt.
Je intentie kan nog zo puur zijn en je kunt alles nog zo mooi vormgeven, maar als je boodschap niet goed overkomt, bereik je niet de mensen voor wie je er bent.
Net als in een goed verhaal wil je eerst de personages leren kennen en begrijpen wat ze beweegt. Zo werkt dat ook met je klantreis.
Het gaat niet om veel zichtbaar zijn of hard roepen, maar om herkenning oproepen. Met je eigen stijl, tone of voice en vaste uitstraling.
De key zit vooral in consistentie. Wanneer je overal goed herkenbaar bent en alles logisch op elkaar aansluit, dan voelt het alsof iemand steeds een nieuw hoofdstuk binnenstapt.
Je bouwt het verhaal op, zodat mensen meer te weten willen komen en uiteindelijk het boek niet meer neer kunnen leggen.
klik op een afbeelding om deze in het groot te bekijken.
What’s inside?GESCHIKT VOOR: online ondernemers die verder willen gaan met hun visie door te laten zien wat er mogelijk is en die terugkerende klanten willen aantrekken die meegroeien.
Een strategie gebaseerd op je visie
In A Customer Fairytale word je meegenomen in alle fases die het klantcontact kent en hoe je die slim kunt inzetten om de verbinding te versterken. Een strategie dus, die je stap voor stap leert opzetten, maar dan wel één die gebaseerd is op je visie en die past bij jouw manier van werken.
Speciaal ontwikkeld voor online ondernemers die aan hun klanten willen laten zien wat er mogelijk is, zodat deze niet alleen kopen maar ook terugkeren en ambassadeurs worden.
Dit zit erin:
Once upon a time ––– de logica van storytelling, je eigen stem vinden, bewustzijn creëren en consistentie.
Liefde op het eerste gezicht ––– de fase van bewustwording en aantrekking.
Spiegeltje aan de wand ––– de fase van overweging en toetsing.
Down the rabbit hole ––– de fase van conversie.
Wanneer het muiltje past ––– de fase van ervaring en bevestiging.
Happily ever after ––– de fase van samen doorgroeien.
Inclusief: introductie, cursusuitleg, duidelijke uitleg, praktijkvoorbeelden, templates en opzetjes en doelgerichte actiepunten om te vertalen naar je persoonlijke situatie.
Het resultaat?
▪️ Herkenning → consistentie in toon, woorden en beelden over al je kanalen, waardoor je direct wordt herkend.
▪️ Vertrouwen → door een warme ontvangst en duidelijkheid over verwachtingen weten mensen dat ze bij jou op de juiste plek zijn.
▪️ Conversiekracht → een goed opgebouwd verhaal, belofte en frictieloos betaalproces maken dat je nieuwe klanten kunt verwelkomen.
▪️ Organische groei → reviews, cases en doorverwijzingen zorgen dat je merk zichzelf gaat verkopen.
▪️ Efficiëntie → slimme formats en automatisering die werk verlichten zonder aan warmte in te leveren.
▪️ Strategische samenhang → met je eigen samengestelde slimme formats realiseer je een verhaallijn die doorloopt tot lang na afronding.
Bouw een klantreis die niet ophoudt bij een verkoop, maar doorgaat in vertrouwen, herhaling en groei.
————— LANA, FOUNDER MOAAVA
Meet your instructor
Ik wil meer waarde in de markt beschikbaar maken door online ondernemers te helpen een bedrijf op te bouwen op hun eigen voorwaarden.
Met een achtergrond in retail, toerisme (grotendeels buitenland), horeca, farma en chemie ben ik altijd zoekende geweest naar eigen invulling.
Wat begon als een verlangen naar locatievrij werken, bleek iets diepers bloot te leggen. Ik wilde iets waardevols opbouwen, voor en met mensen die hun bedrijf willen afstemmen op wie ze zijn en wat ze te brengen hebben.
In 2023 ben ik mijn bedrijf gestart en inmiddels begeleid ik niet alleen meer persoonlijk, maar heb ik ook kunnen opschalen met allerhande opleidingsmateriaal, zodat ik steeds meer ondernemers kan helpen om ook zelfstandig een bedrijf te laten opbloeien.
Met het verzorgen van een goede en uitgedachte klantreis trek je niet alleen de juiste mensen aan, maar wordt je onderscheidende waarde zichtbaar. Deze cursus is dan ook echt voort vanuit mijn eigen visie.
Q&A
-
Je klantreis wordt overzichtelijk, persoonlijk en herkenbaar, zodat het niet alleen duidelijk is wat je doet en voor wie, maar mensen ook voelen waarom ze bij jou moeten zijn, terugkomen voor meer en je sneller aanraden bij anderen.
-
Je krijgt niet zozeer algemene kennis of een generiek stappenplan, maar werkt echt een strategie uit die je baseert op je persoonlijke visie en die past bij jouw manier van werken.
-
Je kunt het zeker ook gebruiken om vanaf het begin direct een sterke klantreis neer te zetten. Hou er echter wel rekening mee dat je al iets van een aanbod nodig hebt en een online kanaal waarmee je zichtbaar bent, om het toe te kunnen passen, hoe klein ook.
Ben je echt nog aan het ontdekken wat je wilt doen als ondernemer en hoe dat zich vertaalt naar een aanbod? Dan kun je daar beter eerst aandacht aan besteden om het meeste uit deze cursus te halen. -
Je hebt een aanbod waar je klanten mee wilt bereiken en een kanaal waar ze je nu al kunnen vinden, bijvoorbeeld social media of je website, of een plan van wat en hoe je dat vorm wilt geven.
-
Nee, behalve dan misschien een standaard inzicht in hoe je digitale tools en programma’s in het algemeen gebruikt, net zoals dat je dat nodig hebt om als online ondernemer actief te kunnen zijn. De uitleg en voorbeelden zijn praktisch en eenvoudig en wijzen zichzelf de weg.
-
Na aankoop krijg je direct toegang tot de online leeromgeving waar alles overzichtelijk voor je klaarstaat. Je kunt waar en wanneer je maar wilt inloggen en verder gaan waar je gebleven bent, ook op mobiel of tablet.
-
Ja. Alles staat klaar, je kunt meteen starten, zelf bepalen hoe snel je gaat en je houdt onbeperkt toegang. Er wordt voor je bijgehouden waar je gebleven bent en je kunt desgewenst zelf ook lessen als (on)voltooid markeren.
-
Hoeveel tijd je nodig hebt, hangt volledig af van de vervolgacties die eruit voortkomen en van hoe volledig je aanbod nu is.
De cursus zelf kun je in relatief korte tijd doorlopen, bijvoorbeeld in een weekend of een aantal losse dagdelen. Het zijn dus vooral de vervolgacties die eruit voortkomen die de duur bepalen. -
Nee. Je werkt vanaf het begin aan het verbeteren van je klantreis en bouwt dat per fase steeds verder uit. Wil je optimaal resultaat dan doorloop je de hele cursus, maar afhankelijk van of en hoe zichtbaar je al bent kun je vanaf de eerste aanpassingen die je doet al verschil merken.
-
Dat is vooral een vraag van wat je bereid bent te investeren en op welke manier.
Er is niemand die beter begrijpt wat je te brengen hebt dan jezelf en deze cursus helpt om dat krachtig neer te zetten. Er zijn zeker specialisten die dat ook bij je naar boven kunnen halen om je vervolgens te helpen dit uit te werken, maar dat vergt tijd en goede expertise en daar hangt logischerwijs ook een prijskaartje aan. Door deze cursus te volgen doe je dit zelf en weet je zeker dat je met de juiste energie en intentie alles uitwerkt.
Een middenweg kan zijn dat je deze cursus gebruikt om een goede strategie uit te denken en je verhaal krachtig neer te zetten, om dat vervolgens door iemand te laten uitwerken.
Weet in ieder geval dat het vooral een kwestie is van eenmaal goed tijd en aandacht besteden, zodat je het daarna alleen hoeft te finetunen als de markt daarom vraagt. -
Zeker! Je visie geldt voor je hele bedrijf en de achterliggende boodschap werkt door via je aanbod. Wanneer je je klantreis eenmaal sterk hebt neergezet hoef je bij nieuw aanbod deze alleen te updaten of personaliseren en dat scheelt veel tijd.
-
Ja. Ook dan heb je te maken met online communicatie. Dat is juist het doel achter A Customer Fairytale: de gehele klantreis goed uitwerken, van afspraakbevestiging tot ver nadat deze is afgerond. Als je vervolgens besluit dit uit te breiden waardoor je op meer (online) kanalen zichtbaar bent, zou het als het goed is direct herkenning moeten oproepen, waardoor relaties sterker worden en aanbevelingen sneller volgen.
-
De cursus volg je zelfstandig. Je krijgt duidelijke uitleg, voorbeelden en templates om zelfstandig toe te passen.
Voor technische issues kun je uiteraard contact opnemen.
Toch liever persoonlijke begeleiding, maatwerk of wil je het uitwerken van (een deel van) de klantreis projectmatig uitbesteden? Neem dan even apart contact op voor de mogelijkheden. -
Zie het als een sterke basis voor een klantreis die je neerzet en die, terwijl je verder groeit met je bedrijf, blijft verfijnen en vernieuwen naarmate de behoefte van je klanten verandert.
Heb je eenmaal die sterke basis staan, dan kun je het ook gemakkelijk hergebruiken voor nieuwe producten of diensten die je toevoegt, en alleen maar finetunen. -
Lees voor de zekerheid bovenstaande vragen en antwoorden goed door, deze zouden de insteek en vorm van de cursus moeten weergeven.
Als je nog steeds twijfelt is het misschien zinvol om eerst goed naar je huidige aanbod en visie te kijken. Het kan zijn dat je dit nog aan het uitwerken bent, waardoor het moment niet juist voelt om je al op de klantreis te richten.
Laat je in ieder geval niet tegenhouden door twijfel. Door te doen ontdek je wat voor je werkt en wat niet. De cursus kun je, desgewenst per losse fase, altijd op een later moment opnieuw doorlopen om dingen aan te scherpen of vanuit een nieuwe invalshoek te bekijken.
Stuur me gerust een berichtje als je nog ergens vragen over hebt, ik help je graag verder.
ER IS ER MAAR ÉÉN MET JOUW VERHAAL EN DIE
KAN HET VERTELLEN ZOALS ALLEEN JIJ DAT KAN.
