
#filterderuis
Een werkmethode die ruimte maakt voor ondernemen op jouw manier
Veel ondernemers kiezen bewust voor meer vrijheid.
Alleen betekent dat niet automatisch dat je dat direct hebt. Zeker niet als je nog zoekende bent naar een manier van werken die Γ©n effectief is Γ©n past bij wie je bent.
Ondernemen draait niet om hoe het βhoortβ, maar om wat werkt voor jou.
Dat klinkt logisch, maar soms is het lastig daar richting aan te geven.
Je bent te veel tijd kwijt aan bijzaken, verliest het overzicht of gaat twijfelen door wat anderen zeggen wat je zou moeten doen. Ongemerkt raak je verder van jezelf af.
#filterderuis is géén standaardaanpak, maar een werkwijze die ruimte geeft.
Het helpt je focussen op wat voor jou werkt, zonder je te laten afleiden door alles wat je nog zou βmoetenβ.
Afstemmen en versimpelen, zodat je bedrijf voor jou werkt, in plaats van andersom.
Deze methode wordt toegepast in alles wat je hier terugvindt, van persoonlijke ondersteuning tot het Indie Framework opleidingsprogramma.
Het resultaat?
Een bedrijfsstructuur die je visie ondersteunt en je manier van werken versterkt, zodat je energie kunt steken in wat er echt toe doet, zonder afgeleid te raken door ruis.
Geleid door mijn eigen zoektocht naar vrijheid, richting en rust, wilde ik niet langer volgen, maar vernieuwend zijn en de juiste mensen bereiken. Dat vroeg om een andere aanpak. Steeds verder verfijnd door ervaring en opgedane kennis is zo een methode ontstaan.
Als dit voor mij werkt, is het voor jou ook mogelijk. Door steeds weer in te checken bij jezelf, kun je ondernemen zonder concessies, zodat je op jouw manier kunt blijven groeien.
Dusβ¦ whatβs the deal?
Je zou het een stappenplan kunnen noemen, maar dat zou ingaan tegen waar de methode voor staat.
Dit is geen standaardoplossing.
Zie het liever als strategische triggers die je helpen om verbanden te leggen met je persoonlijke situatie en behoeften.
Ze brengen focus aan, leggen blinde vlekken bloot en herinneren je telkens weer aan waar het om gaat: je visie, en de voorwaarden waarop je naar je doelen wilt toewerken.
Of je nu je bedrijfsstructuur vanaf de basis wilt opzetten, een nieuwe richting onderzoekt of een los onderdeel wilt aanscherpen, deze werkwijze helpt je doelgericht vooruit.
Zo maak je bewuste, afgestemde keuzes en kom je steeds dichter bij het resultaat waar je Γ©cht naar verlangt.
-
Niet alleen wat je al hebt, maar vooral ook wat je al weet.
Een droom, visie, en verlangens worden opgevuld met wat je al in huis hebt, door alles goed in kaart te brengen. -
Denk bedrijfsdoelen zo goed mogelijk uit, zodat ook je actiepunten helder worden.
Goed opgezette bedrijfsdoelen zijn relevant, specifiek, meetbaar, realistisch en tijdgebonden. -
Een chaotische backoffice gaat ten koste van resultaat. Daarom is dit organiseren een strategie op zichzelf.
Stem je tools en systemen af op je actiepunten.
Ga je op korte termijn iets niet gebruiken? Weg ermee. -
Maak een planning gebaseerd op je doelen, zodat je een uitvalsbasis hebt waar je steeds weer op terug kunt vallen.
Plan niet alleen acties in, maar ook terugkerende evaluatiemomenten, zodat je je planning waar nodig bijstelt. -
Het gaat niet alleen om wat je doet, maar ook om hoe je het brengt. Wees in al je uitdragingen bewust van de boodschap die je wilt overbrengen. Denk aan taalgebruik, kleurgebruik en typografie.en zorg voor eenheid, herkenbaarheid en consistentie.
-
Door de ontwikkeling die je met je bedrijf doorloopt, kom je erachter dat dingen anders kunnen, niet nodig zijn of juist ontbreken. Besteed daarom van regelmatig aandacht aan het optimaliseren van je backoffice en bijbehorende processen en sta daarbij niet te veel stil bij hoeveel tijd iets gekost heeft, maar vooral bij of het je nu dient.
-
Deze werkmethode is niet alleen bedacht om je bedrijfsstructuur op te zetten, maar ook om het geoptimaliseerd en vernieuwend te houden.
Doorloop van tijd tot tijd het proces opnieuw, of specifiek op een onderdeel dat je wilt verbeteren, zodat het voor je blijft werken.
Omdat het moeiteloos kan.
Ga zelf aan de slag met de #filterderuis Focus Chart
β Doeltreffend naar resultaat toewerken.
β Heel geschikt voor losse focusgebieden van je bedrijfsvoering.
β Een persoonlijke oplossing.